ArmA 3′s Alpha is Live, here’s Bohemia’s official sneak peek video

ArmA 3

By on March 6, 2013 at 11:17 am

If you haven’t pre-purchased ArmA 3 on Steam then you won’t be in the alpha just yet, which means you won’t be able to experience what many ArmA 2 veterans are calling “wow, holy crap” and “jeez look at these animations”. Bohemia Interactive are celebrating in style with this official sneak peek video showing off the game’s impressive new engine — check it out below.

All the details on the ArmA 3 alpha and how you can get in even if you don’t buy it can be found here.

Source: Press Release

Tags:
8 comments (Leave your own)

Hahaha great write up.

 

That is a mighty pretty looking game.

 

Again with the clunky in game menu system. Call me crazy but the only real difference I’m seeing is the graphics, and still a lot of old animations from arma 2… Still on my to buy list though.

 
Deserteagle1266

will the price change? debating whether to buy it now or later (currently moved so i have no gaming comp :( ) so sads indead :(

 

deserteagle1266,

it goes up $10 a stage, so yeah get it as early as you can. its currently $32.99, that increases to $45 when we hit Beta. Retail version is $60 (equivalent price to a new release AAA title at the US price.. YAY NO AUSTRALIA TAX!)

But yeah, get it early you save almost 50% and get the same product as the rest of us.

 
Deserteagle1266

ok thanks. will buy it now haha. the one thing that i think i saw (well didnt see) :P was grass draw distance… sure im a sniper in a ghillie suit, you cant see me… 15 metres away he is in an open field cause grass isnt drawing :(

 

It’s still pretty, well alpha-y. I spent 15 minutes chasing after fish that were swimming through grass in the editor last night.

 

somexspec:
Again with the clunky in game menu system. Call me crazy but the only real difference I’m seeing is the graphics, and still a lot of old animations from arma 2… Still on my to buy list though.

It’s an alpha relax lol If you liked flashpoint and the arma’s this will rock your socks too. The movement, firing the gun, etc. look a lot more fluid to me.

 
Leave a comment

You can use the following bbCode
[i], [b], [img], [quote], [url href="http://www.google.com/"]Google[/url]

Leave a Reply

PC Gaming Calendar 2014

Follow Games.on.net

YouTube

Steam Group

Upcoming Games

Community Soapbox

Recent Features
Heroes of the Storm

Heroes of the Storm: We talk to Blizzard about new heroes, rage quitting, and why they want you to spend money on Stimpacks

What's up with Stimpacks? And how about those Goblin Techies spotted in the game files? We ask Blizzard for details.

the crew-580w-4

The Crew: A gorgeous open world, if you can handle the interruptions

Alex drives across the United States and back to bring you his thoughts.

Game of the Year 2014

Win a PS4 in our Game of the Year 2014 Competition!

Think you know who should take home the crown? Share your thoughts and win!

Streaming Radio
Radio Streams are restricted to iiNet group customers.

GreenManGaming MREC

Facebook Like Box